MINAT BELI PENGGUNA ASURANSI AXA MANDIRI YOGYAKARTA DIPENGARUHI OLEH HARGA DAN KUALITAS PRODUK

Reza Anggapratama, Dwi Irnawati, Kustaji Kustaji, Muhammad Rizqi Agustino, Fauzian Noor, Esti Nur Fadila, Syifa’un Niswah, Sova Selviana

Abstract

This exploration aims to see if cost and item quality impact buying interest in AXA Mandiri Yogyakarta. Various Straight Relapse is the examination approach. This examination shows how cost and item quality impact shoppers' longing to purchase AXA Mandiri Yogyakarta. For this examination, non-likelihood inspecting was utilized. To gather information, every respondent was given a poll of 100 individuals. The examination system uses various direct relapses. Research discoveries show that factors that impact cost and, by and large, item quality impact purchasers' purchasing propensities, with a determined F of 25.536 > F table of 3.09. The discoveries additionally show that cost impacts buying choices when the count is 6.030 > ttable 1.988. The item quality variable impacts buy expectations with a count of 2.504, more prominent than the ttable of 1.984. In light of the coefficient of assurance definition test (adjusted R2), the cost and item quality factors contribute 33.4% to the variety of buying interest factors. Interestingly, factors other than this exploration added to an abundance of 66.6%. The cost and nature of products can impact customers' longings to purchase AXA Mandiri Yogyakarta. AXA Mandiri Yogyakarta, the board guarantees that the objective market finds the item quality alluring and cost stable.

Keywords

Price, Quality Product, AXA Mandiri

Full Text:

PDF

References

Jurnal dan lainnya

Anggapratama, R., & Irnawati, D. (2023a). Dampak Penggunaan Kredit Perbankan dan Pertumbuhan Industri Manufaktur terhadap Pertumbuhan Ekonomi Indonesia. 05(03), 9691–9701.

Anggapratama, R., & Irnawati, D. (2023b). Pengaruh Kualitas Pelayanan terhadap Kepuasan Pelanggan di Indomaret Cabang Raya Lettu Suyitno Bojonegoro. Jurnal Alwatzikhoebillah : Kajian Islam, Pendidikan, Ekonomi, Humaniora, 9(2), 341–350.

Anggapratama, R., Irnawati, D., Ivoka Junea, A., & Shalzabilla Meta Firanka, S. (2023). Keputusan Pembelian Pocari Sweat Isotonik Dipengaruhi Oleh Kesadaran Merek Serta Persepsi Kualitas. Value : Jurnal Manajemen Dan Akuntansi, 18(3), 775–788. https://doi.org/10.32534/jv.v18i3.4683

Arianto, N., & Difa, S. A. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan dan Kualitas Produk terhadap Minat Beli Konsumen pada PT Nirwana Gemilang Property. Disrupsi Bisnis, 3(2), 108–119.

Asti, E., & Ayuningtyas, E. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Kepuasan Konsumen. EKOMABIS: Jurnal Ekonomi Manajemen Bisnis, 1(01), 1–14. https://doi.org/10.37366/ekomabis.v1i01.2

Fauzan, A., Rohman, A., Produk, K., & Beli, M. (2019). Pengaruh Harga Dan Kualitas Produk Terhadap Minat Beli Sepeda Motor Kawasaki. EKOBIS: Ekonomi, Bisnis, Manajemen, 9(2), 104–113.

Hartati, B. (2021). Pengaruh Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Melalui Minat Beli Produk Cosmetics Jafra Pada Pt. Jafra Cosmetics Indonesia. Jurnal Manajemen Terapan Dan Keuangan, 10(01), 123–137.

Nasution, V. M., & Prakarsa, G. (2020). Optimasi Produksi Barang Menggunakan Logika Fuzzy Metode Mamdani. Jurnal Media Informatika Budidarma, 4(1), 129–135.

Novitawati, R. A. D., Mahfud, A., & Sasongko, T. (2019). Pengaruh Kualitas Produk dan Harga Terhadap Loyalitas Pelanggan pada. Referensi: Jurnal Ilmu Manajemen Dan Akutansi, 7(2), 130–136.

Pratiwi, A., Junaedi, D., & Prasetyo, A. (2021). Pengaruh Harga terhadap Keputusan Pembelian Konsumen: El-Mal: Jurnal Kajian Ekonomi & Bisnis Islam, 2(2), 150–160.

Ramdhani, D., & Widyasari, S. (2022). Pengaruh Kualitas Produk, Persepsi Harga, Dan Citra Merek Terhadap Kepuasan Konsumen Dan Minat Beli Ulang Smartphone Oppo. Fair Value, 4(3), 1651–1667.

Sakinah, N., & Ridhah, H. (2023). Analisis Penyebab Penolakan Klaim Asuransi Kerugian Syariah Oleh Perusahaan Asuransi. Jurnal Ilmiah Manajemen, Bisnis Dan Kewirausahaan, 3(2), 295–306.

Sari, R. M., & Prihartono. (2020). Pengaruh Harga Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian (Survey Pelanggan Produk Sprei Rise). Jimea, 4(1), 106–113.

Sukri Nasution. (2020). Pelaksanaan Asuransi Pendidikan Dalam Hukum Ekonomi Syariah. Jurnal Literasiologi, 3(3), 100–106.

Taan, H. (2021). Kemudahan Penggunaan dan Harga Terhadap Minat Beli Online Konsumen. E-Journal Ekonomi Bisnis Dan Akuntansi, 8(1), 89.

Tidarina, F., Wardayati, S. M., & Kustono, A. S. (2022). Fenomena Komplain Nasabah Paydi Pt Axa Mandiri Financial Services Terhadap Kinerja Perusahaan. Akuntansi Dan Pajak, 23(1), 1–16.

Abstract - Print this article - Indexing metadata - How to cite item - Finding References Review policy - Email this article (Login required) - Email the author (Login required)

Refbacks

  • There are currently no refbacks.