THE APPLICATION OF THE INDEX CARD MATCH LEARNING METHOD IN IMPROVING READING COMPREHENSION SKILLS IN SLOW LEARNER STUDENTS AT SMP NEGERI 7 SALATIGA
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Auliya, R. (2015). The Effectiveness Of ICM (Index Card Match) To Reading Comprehension Students At The Eight Grade Of SMP Negeri 6 Kediri In
Academic Year 2015/2016. Thesis. Universitas Nusantara PGRI Kediri. Kediri
Cahyani, E. (2019). Peningkatan Kemampuan Membaca Pemahaman Menggunakan Media Video Pada Anak Slow Learner Di Kelas Iv Sd Taman Muda Ibu Pawiyatan Tamansiswa Yogyakarta. Jurnal Widia Ortodidaktika, 8, 937-946.
Euis,Kurniawati. (2009). Komparasi Strategi Pembelajaran,Jakarta: Bumi Aksara
Feri, J., Aunurrahman, & Sari, S. D. (2020). The Effectiveness Of Index Card Match Strategy To Teach Students’ Reading Comprehension. JELTE: Journal of English Language Teaching and Education , -.
Herlinyanto. (2015). Membaca Pemahaman Dengan Strategi KWL. Sleman : CV Budi Utama
Hisyam Zaini dkk. (2008). Strategi Pembelajaran Aktif. Yogyakarta: Pustaka Insani Madani & CTSD.
Kustawan, Dedy. 2016. Pendidikan Inklusi dan Upaya Implementasinya. Jakarta Timur: PT Luksima Metro Media.
Kusumandari & Rukmi (2017). Pengaruh Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Index Card Match Terhadap Keterampilan Membaca Pemahaman Siswa SD. JPGSD
Mumpuniarti. (2007). Pembelajaran Akademik Bagi Tunagrahita. Yogyakarta: FIP UNY.
Ratika, N., Abdul, M., & Natsir, A. F. (2021). Analisis Perilaku Peserta Didik Slow Learner (Studi Kasus Di MTsN Makassar). Education and Learning Journal, 49-56
Ridha, A. A. (2021). Memahami Perkembangan Siswa Slow Learner. -: Syiah Kuala University Press & Universitas Borneo Tarakan.
Sanjaya, Wina. (2008). Perencanaan Dan Desain Sistem Pembelajaran. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.
Silberman. (2009). Active Learning. Yogyakarta: Pustaka Insan Madani.
Tarigan, Henry Guntur. (2008). Menulis Sebagai Sesuatu Keterampilan Bahasa. Bandung: Angkasa Bandung.
Refbacks
- There are currently no refbacks.