PENGARUH PEMASARAN DIGITAL, INOVASI PRODUK DAN CITRA MEREK TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PRODUK MI GACOAN OLEH MAHASISWA DI INDONESIA (STUDI PADA MAHASISWA YANG SUDAH PERNAH MAKAN MIE GACOAN)

Ahkwila Yeni Astuti, Willy Tri Hardianto, Warter Agustim

Abstract

The aim is to evaluate the influence of digital marketing, product innovation and brand image on purchasing decisions for Mie Gacoan in Indonesia, both partially and simultaneously. The method used is a quantitative descriptive approach. Sampling was carried out using the unknown population formula with a purposive sampling technique, with a focus on undergraduate students who had ever eaten gacoan noodles at any branch in Indonesia. The total sample was 100 respondents who filled out the questionnaire via Google Form. The data collected was analyzed descriptively using SPSS software. The results show that digital marketing, product innovation and brand image significantly contribute positively to purchasing decisions for Mie Gacoan in Indonesia.

Keywords

Digital Marketing, Product Innovation, Brand Image, Purchasing Decisions

Full Text:

PDF

References

Buku

Kotler, Philip and Gary Amstrong. 2016. Prinsip-prinsip Pemasaran. Jakarta:Erlangga.

Schiffman, Leon dan Leslie L. Kanuk. 2008. Perilaku Konsumen. Edisi Ketujuh. Diterjemahkan oleh: Zoelkifli Kasip. Jakarta: Indeks.

Jurnal dan lainnya

Advennely, K. E., Hardianto, W. T., & Susanti, R. A. D. (2022). Pengaruh Promosi Dan Customer Online Rating Terhadap Keputusan Pembelian Grabfood (Studi Pada Mahasiswa Manajemen 2018 Universitas Tribhuwana Tunggadewi) (Doctoral dissertation, Fakultas Ekonomi Universitas Tribhuwana Tunggadewi).

Agustim, W. (2010). Analisa Pengaruh Brand Image Terhadap Keputusan Konsumen Dalam Pembelian Sepeda Motor Honda. Jurnal Ekonomi Modernisasi, 6(3), 196-204.

Agustim, W. (2010). Analisa Pengaruh Brand Image Terhadap Keputusan Konsumen Dalam Pembelian Sepeda Motor Honda. Jurnal Ekonomi Modernisasi, 6(3), 196-204.

Alfiyah, S. N., & Aminah, S. (2023). Pengaruh Digital Marketing, Inovasi Produk dan Brand Image terhadap Keputusan Pembelian pada Coffee Shop Pabrik Lewo Surabaya. Reslaj: Religion Education Social Laa Roiba Journal, 5(3), 970-985.

Ambiapuri, E., Setiadi, H., & Parwitasari, N. A. (2023). Inovasi Produk dan Digital Marketing dalam mempengaruhi Keputusan Pembelian pada Teras Soreang Kabupaten Bandung. Ekonomis: Journal of Economics and Business, 7(1), 541-545.

Anwar, S. (2021). Analisis Pengaruh Kualitas Informasi, Service Quality, Dan Kepercayaan Terhadap Kepuasan Konsumen Shopee (Studi Kasus Pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi Angkatan 2016 Universitas Muhammadiyah Ponorogo) (Doctoral dissertation, Universitas Muhammadiyah Ponorogo).

Batu, R. L., Situngkir, T. L., Krisnawati, I., & Halim, S. (2019). Pengaruh Digital Marketing Terhadap Online Purchase Decision Pada Platform Belanja Online Shopee Pengarang. Jurnal Ekonomi & Bisnis, 18(2), 144–152.

Harahap, M. A., & Adeni, S. (2020). Tren penggunaan media sosial selama pandemi di indonesia. Professional: Jurnal Komunikasi Dan Administrasi Publik, 7(2), 13-23.

Liu, C. –H., & Tsai, W.-S. 2010. The Effects Of Service Quality and Lifestyle On Consumer Choice of Channel Types. African Journal of Business Management Vol. 4 (6), 1023-1039.

Nisa, A., Prihatminingtyas, B., & Agustim, W. (2022). Pengaruh Bauran Pemasaran (Marketing Mix) 9P Terhadap Trend Hallyu (Korean Wave) Dalam Mempengaruhi Keputusan Pembelian Skin care (Doctoral dissertation, Fakultas Ekonomi dan Universitas Tribhuwana Tungga Dewi Malang).

Putri, P. M., & Marlien, R. A. (2022). Pengaruh Digital Marketing terhadap Keputusan Pembelian Online. Jesya (Jurnal Ekonomi Dan Ekonomi Syariah), 5(1), 25-36.

Rahmayani, P., Muliani, M., Elmiati, S., Rahmah, A., & Nofirda, F. A. (2023). Pengaruh Strategi Digital Marketing terhadap Keputusan Pembelian Produk Skintific Di Marketplace Shopee. Jurnal Pendidikan Tambusai, 7(3), 27969-27978.

Winarno, A. D., & Fitriyah, Z. (2023). Pengaruh Brand Image Dan Brand Ambassador Terhadap Keputusan Pembelian Sabun Muka Garnier Pada Mahasiswa di Surabaya. Journal of Economic, Bussines and Accounting (COSTING), 7(1), 1152-1157.

Zahrowati, S., & Suparwati, S. (2018). Kualitas Pelayanan, Harga Dan Pengaruhnyaterhadap Kepuasan Pelanggan Pada Klinik Perawatan Wajah De Lovely Di Surabaya. Jurnal Bisnis Indonesia, 9(2).

Abstract - Print this article - Indexing metadata - How to cite item - Finding References Review policy - Email this article (Login required) - Email the author (Login required)

Refbacks

  • There are currently no refbacks.